KPN glasvezel aansluiting

Hebt u een KPN glasvezel aansluiting? De kans dat u €10 per maand te veel betaald is erg groot. Lees mijn relaas hoe ik er toevallig achterkwam dat ik al een tijdje teveel betaal per maand. Gun uzelf een voordeeltje en lees mijn ervaring. Puur toeval was het dat ik hier achter kwam. Een aantal weken geleden ging er iets mis met de TV decoder van KPN bij ons in de huiskamer.

Is opzich niet zo'n ramp want vaak is opnieuw even opstarten voldoende om alles weer goed te laten werken. Echter deze keer wilde het zwarte sigarenkistje niet het volledige opstartmenu doorlopen zodat ik begon te twijfelen aan de verbindingen. Boven op onze slaapkamer staat ook zo'n ding en daar werkte het wel goed. Dus het modem moest wel goed zijn. Toch voor de voorzichtigheid maar eens alles opnieuw opgestart, maar in de huiskamer kreeg ik het maar niet voor elkaar. Vervolgens heb ik de decoder van boven in de huiskamer gezet en had weer TV. Het andere ding naar boven maar geen resultaat.

Conclusie, de decoder is kapot, ik zal een dezer dagen wel even met KPN bellen om het probleem op te lossen.

Door allerlei omstandigheden bleef de decoder liggen en afgelopen week raapte ik alle moed bij elkaar en ging bellen met KPN. In het verleden was er nogal wat tijd en geduld nodig om fatsoenlijk te woord te worden gestaan door die instantie. Het gerommel in die markt en zijn privatiseringen leiden lang niet altijd tot betere service. KPN die vroeger in betere tijden nog gewoon PTT heette, geeft me soms een verschrikkelijke drang naar vervlogen tijden.

Maar het viel allemaal flink mee en na een keuzemenu te hebben doorlopen via de telefoon kreeg ik een keurige jongeman aan de lijn die mij uiterst vriendelijk te woord stond. Het probleem aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat ik dan een nieuwe decoder ging krijgen, maar om zeker te zijn, wilde hij even op afstand mijn modem resetten. Waarschijnlijk zou onze telefoonverbinding daarbij verbroken worden en hij beloofde mij terug te bellen als dat het geval zou zijn. Inderdaad, de lijn werd verbroken. Na even flink nagedacht te hebben bedacht ik dat zo'n reset op afstand wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor mijn probleem. Snel dat ding aangesloten op de slaapkamer en na een paar minuten was het volledige menu doorlopen en had ik boven ook weer TV. Dat ding is dus niet kapot.  Al heel rap werd door de jongeman van KPN gebeld en vertelde me dat ik even het serienummer door moest geven want dan kreeg ik een nieuwe decoder. Toen ik hem melde dat de decoder het weer deed konden wij maar een ding constateren, die reset op afstand was voldoende geweest. 

Toch mocht ik als ik dat wilde de nieuwe decoder ontvangen. Ik zie niet in waarom iets vervangen moet worden wat niet kapot is dus daar ben ik niet op in gegaan. Als het goed werkt, is dat voor mij voldoende. Maar de man vertelde mij dat ik waarschijnlijk €10 per maand kon besparen als ik dat wilde.

Weer zo'n verkooppraatje, dacht ik te verwachten, maar nee hoor. U gaat vanaf nu €10 per maand minder betalen voor hetzelfde abonnement, was zijn mededeling. Want het pakket wat ik had was goedkoper geworden. Dat vond ik raar, meestal krijg ik te horen dat iets weer duurder is geworden. Plotseling bedacht ik dat dit wel eens zou kunnen komen omdat ik gebeld had. En ja hoor, dat werd bevestigd. Dat is toch raar, een telefoontje en meteen €10 per maand minder betalen voor het zelfde pakket. De jongeman legde mij uit dat vanaf een bepaalde datum er geen verschil gemaakt mag worden tussen de verschillende soorten aansluitingen zoals asdl, gewoon kabel en glasvezel. Daardoor betaald nu iedere nieuwe klant 10 euro minder dan ik.

Deze verandering moet de klant zelf in de gaten houden en KPN is niet verplicht dit te melden bij zijn klanten, of dit automatisch in mindering te brengen in de rekening. Eerlijk is eerlijk ik heb niet zoveel verstand van al de verschillende soorten pakketten die verschillende bedrijven in Nederland aanbieden. Maar mijn pakket bij KPN voor internet, televisie en telefoon waar ik €59 per maand voor moest betalen is voortaan €49,-  Dit alles dankzij een eenvoudig telefoontje. Natuurlijk dank aan de vriendelijke jongeman van KPN die mij dit eerlijk vertelde.
Hebt u ook een abonnement bij KPN en bent u aangesloten via het glasvezelnetwerk, de kans dat u 10 euro per maand te veel betaald is groot. Doe uzelf een plezier en kijk dit even na. Een telefoontje, bespaart u 120 euro per jaar.