De marktwaarde van buiten reclame is in alle jaren nauwelijks verandert. Sterker nog deze is aan het stijgen. Hierdoor zou je kunnen zeggen dat buiten reclame bijna net zo belangrijk is als online reclame. Maar waarom stijgen de resultaten van buiten reclame?
Het hoort in het straatbeeld
Mensen zijn het gewend om reclame buiten te zien. Heel lang geleden gebruikten verkooplieden al reclame borden om hun koopwaar of diensten te laten opmerken door de mensen. Dit gebeurde al in de tijd van de Grieken en Romeinen en deze manier van reclame maken bestaat dus al even. Je hoort de mensen ook nooit klagen over buiten reclame terwijl ze reclames op televisie of internet soms al te veel vinden. Vanuit hier kan je concluderen dat de consument geen last heeft van buiten reclame.
Groot bereik
Buiten reclame heeft een groot bereik, hier zijn veel onderzoeken naar gedaan. Maar zonder een onderzoek kan je dit ook zien. De borden worden veelal geplaatst op plekken waar veel verkeer langs komt. Zo wordt het bord gezien door veel mensen en lopen deze aantallen al snel omhoog.
Het is innoverend
Buiten reclame wordt al heel lang gedaan, in deze tijd is er heel wat veranderd. Van een standaard uithang bord zijn er nu ook vele digitale mogelijkheden. Er zijn vele nieuwe mogelijkheden bij gekomen, denk bijvoorbeeld aan de QR-code. Met zo’n code kunnen consumenten direct met hun mobiele telefoon informatie vinden door deze code te scannen. Zo heb je nu bijvoorbeeld niet alleen maar houten borden maar ook digitale borden en hier zijn de mogelijkheden ontelbaar. Je kunt vandaag de dag 3D beeld op de borden aan brengen. Reclameborden zijn nog lang niet verleden tijd.
Buiten reclame heeft geen adblockers
1 op de 5 Nederlanders gebruiken een ad-blocker en hierdoor krijgen ze op het internet geen reclames te zien. Als je online adverteert loop je dus al een groot aantal publiek mis die je niet kunt bereiken. Met buiten reclame zoals een reclame bord heb je hier geen last van, hierop werkt een ad-blocker niet. Als een consument het bord tegenkomt krijgt hij het ook daadwerkelijk te zien.
Hoe kan ik met buiten reclame de juiste doelgroep bereiken?
Een aanbieder weet aan de hand van zijn producten precies wat zijn doelgroep is. Je hebt namelijk heel veel verschillende soorten doelgroepen. Als je bijvoorbeeld jongeren wilt bereiken die van gamen houden zet je een bord neer bij game winkels. Wil je trein reizigers bereiken? Dan is een bord op een station een handige optie.
Welke soorten buiten reclame wordt veel gebruikt?
Als je onderweg bent kom je wel eens een buiten reclame tegen, vaker dan je misschien zou denken. Het bestaat namelijk uit veel verschillende manieren. Het is de oudste vorm van reclame en is in vele vormen beschikbaar. Zo heb je bijvoorbeeld:
- Reclameborden
- Raambelettering
- Reclamezuilen
- Parkeerborden
- Frees- en doosletters
Wat min of meer ook een vorm is van buitenreclame zijn de bestickering op de auto’s. Je zou kunnen zeggen dat dit een mobiele vorm van buiten reclame is. Heb je binnen in je bedrijf reclame nodig? Binnen reclame is ook een optie om te nemen. Als een consument binnenloopt weet hij meteen wat de winkel inhoudt.